torstai 4. syyskuuta 2014

Jännitystä ilmassa

Päivityksen teko on taas vähän venähtänyt. No nyt on aikaa, kun olen kaksi päivää sairaslomalla kahden viisaudenhampaan poiston takia. Kuukauden päästä poistetaan loput kaksi. Olin varautunut siihen, että olen aivan lääkepöllyissä, mutta koska en saanut ketään saattajaksi, en myöskään saanut rauhoittavia. Kyllä siihen hoitotuoliin istuessa pieni paniikinpoikanen iski, mutta kaikki meni lopulta hyvin ja koko operaatio oli ohi alle puolessa tunnissa. Nyt olenkin sitten nauttinut mehujäätä ja vauvansoseita (oli ihan pakko ostaa, kun oli niin hyviä makuja!). Harmi vain, että nyt tekisi mieli kunnon lihakastiketta ja perunoita... Viikon liikuntakiellon takia taitaa maanantain balettitunti jäädä taas välistä. Tällä kaudella olen ollut vain kahdella tunnilla! Onneksi tunnit saa korvata myöhemmin.

Koulu taas menee omalla painollaan. Yksi tenttikin on jo ollut. Se tuntui sujuneen hyvin, mutta aina silloinhan se onkin mennyt huonosti... noh, katsotaan. Hylätty tuli! Ensimmäisen työssäoppimisen olen hyväksilukenut, koska minulla on riittävästi kokemusta lähihoitajan töistä eikä harjoittelupaikkojakaan olisi ollut kaikille. Enkä kuitenkaan laiskottele ja lomaile sinä aikana, vaan totta kai menen töihin. Pitää vain varoa, ettei opintotuen tulorajat ylity... Kävinkin työpaikalla jättämässä päivät, jolloin voin tulla töihin.

Ensi kuusta alkaen tosin en muutenkaan kauheasti raaski olla töissä, koska saan "perheenlisäystä" pienen ajokoiranpennun ansiosta. Tosiaan viime viikonloppuna kävin Kangasniemen reissulla katsomassa yhtä pentuetta ja siinä kävi niin, että en lopulta voinut olla ottamatta yhtä pentua itselleni. Tämä tarkoittaa sitä, että olen lähiaikoina muuttopuuhissa (en vielä sentään Kangasniemelle) ja pitäisi alkaa metsästäjän tutkintoa tutkimaan. Eihän lupaavaa ajokoiraa viitsi jättää vain seurakoiraksi :) Tulemme varmasti myös vähintäänkin harrastamaan jälkeä. Sopivasti siis olen pennun ensimmäiset viikot ns. mammalomalla. Jouluksi saatamme lähteä Lautakankaalle.

Tuntuu aivan hurjalta, kuinka nopeasti aika menee! Nyt voi jo sanoa, että on syksy. Kohta jo valmistun, pakkaan pienen omaisuuteni ja pikkuisen "Ellan" ja muutan Kangasniemelle! Mitä sitten siellä teen, jää nähtäväksi. Tottakai ryhdyn työnhakuun, joko lähihoitajan töihin tai tutun maatilalle piiaksi. En usko, että vielä ensi vuonna haen terveydenhoitajakouluun.

Ahh, nyt meinaan pakahtua jännityksestä ja onnesta, joten on parasta lopettaa tähän ;)

Ei kommentteja: