torstai 24. huhtikuuta 2014

Ohi on!

Jippii!

Tänään oli viimeinen päivä työssäoppimista. Tavallaan vähän haikeaa, mutta kyllä olen kunnon vapaita odotellutkin. Tosin kesätyöt alkavat jo toukokuun alussa... Tänään oli loppuarviointi harjoittelupaikassani ja sain arvosanakseni kolmosen eli kiitettävän, siihen tähtäsinkin, joten olen tyytyväinen. Tiistaina menen vielä kouluun reflektioon ja sitten alkaa kesäloma :)

Olen vihdoinkin vähän terästäytynyt tässä elämäntaparemontissa. Olen jo useampana harjoittelupäivänä kävellyt matkat molempiin suuntiin (n. 2,2km/suunta) ja ollut tarkempi ruuan suhteen. Itsehillintänikin on kehittynyt hyvin! Nyt olen vain harmikseni siinä vaiheessa, että paino junnaa samassa kohtaa. Ruokavalioon en halua tehdä enempää muutoksia, ettei mene epäterveellisen toiseen ääripäähän. Lisää liikuntaa siis! Tänään olin taas balettitunnilla, huomenna tulee paljon kävelyä paikasta toiseen ja viikonloppuna olisi tarkoitus mennä uimaan. Ensi viikon balettitunnit jäävät yhteen kertaan vapun takia. Pilatekseen voisin tosin mennä poissaoloja korvaamaan... Tulisi vahvistettua niitä paljon puhuttuja korsetti-lihaksia.

Ihanaa, kun on ollut niin paljon aurinkoisia päiviä. Vaikka sateetkin ovat välillä todella tervetulleita huuhtomaan katu- ja siitepölyjä. Olen tänäkin keväänä kortisonikuurilla. Muutaman päivän kortisonia syötyäni olo on jo helpottunut huimasti! Siinä missä kuuria ennen nenä oli niin tukossa, ettei sumutteilla ollut mitään vaikutusta, hengitys vinkui ja silmiä kutitti, nyt nenä on auki, hengitys normaali ja silmiä kutittaa paljon vähemmän. Niin kauan, kun kortisonikuureista ei ole minulle selvää haittaa, aion sitä tarvittaessa pyytää. Poskiontelontulehdukseen asti en aio enää allergioista kärsiä, niinkuin kävi viime vuonna. Siedätyshoitokin on taas käynyt mielessä, mutta en tiedä voinko sitoutua siihen useammaksi vuodeksi ja käydä useamman kerran viikossa hoidoissa, minulle kun on ehdotettu neljä kertaa viikossa tehtäviä hoitoja.

Mutta nyt unten maille!

Ei kommentteja: