tiistai 22. huhtikuuta 2014

Konnichiwa ! こんにちは!

Hyvää päivää!

Japani-innostus jatkuu yhä, vaikka toisin arvelinkin. Ja nyt ollaan jo siinä vaiheessa, että minulla on Japani-säästötili ja vähän suunnitelmia tuleville vuosille ;) Itseni tuntien mieleni kuitenkin ehtii muuttua suuntaan jos toiseenkin, joten yritän vielä hillitä itseäni. 

Japaninkielen opiskelut ovat vielä aivan alkutekijöissään. Löysin Youtubesta hyviä opetusvideoita ja sitä kautta itseasiassa myös nettisivuston, jonne rekisteröitymällä pääsee opiskelemaan kieltä seitsemän päivän ajan ilmaiseksi. Sivusto on englanninkielinen, joten tulee siitäkin harjoitusta.
Katakanojen ja hiraganojen opettelua. Sitten olisi ne tuhannet ja tuhannet kanjit... Katsotaan vuoden päästä montako olen niitä oppinut.

Maahan ja sen kulttuuriin olen tutustunut senkin edestä. Youtube on yllättäen pullollaan Japani-aiheisia videoita ja suomenkielisiä kirjojakin löytyy kiitettävästi. Nyt luettavana on Riisiä tiskin alta ja Tokio-passi. 

Huomisia työeväitä tehdessäni väsäsin pienen välipalan Japanin innoittamana. Riisi on tavallista jasmiiniriisiä, mutta kun ei keitä kaikkea vettä pois ja märin käsin muotoilee, tulee hyvin kasassa pysyviä riisipalloja.


Jos joskus Japaniin asti pääsen, on ostoslistalla mm. bento-rasiayukatatabi-sukat ja paljon muuta. Kaikista parhaimmaksi tavaksi mennä Japaniin olen tällä hetkellä pohtinut vapaaehtoistyötä esimerkiksi Maailmanvaihdon kautta. Mutta nämä asiat tulevat ajankohtaisiksi aikaisintaan sitten, kun olen valmistunut.

Ei kommentteja: