tiistai 18. maaliskuuta 2014

Aasialaista

Hurahdukseni Aasiaan, ja etenkin Japaniin, ei näytä laantuvan.

Japanin kieltä olen alkanut maltillisesti opettelemaan. Välillä otan puheeseeni joitain japaninkielisiä sanoja ja pyrin opettelemaan päivittäin muutaman uuden. Kirjoittaista en ole vielä kunnolla aloittanut, koska se on melkoisen monimutkaista. Japanissa on kolme (tavallaan neljä) kirjoitustyyliä.

Puikoilla syöminen luonnistuu molemmilla käsillä, parhaiten yllättäen vasemmalla :D Alemmassa kuvassa on tekemiäni (vietnamilaisia) kääröjä. Ne on valmistettu riisipaperista ja erilaisista täytteistä (minulla maustetusta riisistä, kanasta, kevyesti höyrytetystä porkkanasta, kurkusta, suippopaprikasta, salaatista, sipulista ja purjosta). Aikas hyviä, söin paljon enemmän, kuin nuo kuvassa olevat...

Saa nähdä kauanko tätä innostusta vielä jatkuu. Olisi kiva puhua sujuvasti japania ja päästä ihan paikan päälle kiertelemään pidemmäksikin aikaa. Olen lueskellut paljon suomalaisten(kin) blogeja Japanissa asumisesta ja reissaamisesta ja minulla vain matkakuume yltyy... Onneksi ei ole mahdollista ainakaan vuoteen tehdä mitään isompaa matkaa, joten täytyy toistaiseksi tyytyä netin runsaaseen sisältöön. Ja kyllähän Suomestakin jonkin verran löytyy Japani-juttuja. Toukokuussa on Hanami-juhla Roihuvuoressa ja Helsingistä löytyy pari japanilaista ravintolaa (joista saa muutakin, kuin sushia) ja Tokyokan, joka on japanilainen ruoka- ja keittiötarvikeliike.

Mutta nyt täytyy keskittyä enempi kouluun... Kaksi tenttiä vielä ja ensi viikolla alkaakin sitten työharjoittelu. Ja enää vähän päälle viisi viikkoa ja minulla alkaa kesäloma... hurrjjaaa!

2 kommenttia:

Julia kirjoitti...

Kiva teksti! Itselläni on kaksi kaveria jotka ovat täysin hurahtaneita Japanin
opiskelemiseen vaikka ovat vasta 12v. Kirjoittaminen onkin tosi vaikeaa mutta lukeminen heiltä kyllä luonnistuu.:)

Anne-Mari kirjoitti...

Kiitos kommentistasi :) Japaniin jää koukkuun, kun sen kerran aloittaa, olen huomannut.