sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Terveisiä Niemeltä!

Uupunut lomailija täällä! Loma loppui ja minä olen jälleen Helsingissä, huomenna täytyisi heräillä kouluun... Lomailusta sain kuitenkin tarpeekseni vähäksi aikaa, joten ihan mukava taas mennä opiskelemaan. Ja silti seuraava reissu Kangasniemelle on merkattu kalenteriin jo kahden viikon päähän.

Ja koska päänsärky yltyy ja kirjoitusinto laantuu; kuvia (ei herkille)!

Ensimmäisenä iltana laitettiin takkaan tulet. Harmi vain, että maltoin rauhoittua nauttimaan vasta jälkilämmöistä.

Puulalla ottamassa verkot poies. Oli jännittävää mennä autolla, kun tuntui, että oltaisiin ajettu kirjaimellisesti vetten päällä...

Seitsemän kuhaa ja yksi pieni lahna

Kalakamut salamavaloissa, hetki ennen loppukoitosta

Mummon herkkuja. Minä nyrpistin nenääni ja totesin, ettei minusta vieläkään ole kaloja perkaamaan...

Skolioosi-kuha. Aluksi epäiltiin syylliseksi verkkoa, mutta kalan vatsan avattua huomasimme, että koko selkäruoto oli mutkilla.

Ja lopuksi oravapataa, eiku...
Kuhista mummo keitti keiton ja söimme kiitollisina ja hyvällä ruokahalulla, vaikka minulle vahvistui se, että en pysty omaa ruokaani tappamaan ja sitten vielä syömään. Muiden laittamana ok, mutta minä en siihen pysty. Maalle muutettuani taidan siis päätyä kasvissyöjäksi, jos periaatteistani haluan kiinni pitää. Tai sitten vain katson tarkasti keneltä lihani ostan...

Mutta nyt uppoudun untenmaille päänsärkyni kanssa!

Ei kommentteja: