keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Opintokäynti

Lääkehoidon tenttiin lukeminen tosiaan venyi pitkälle yöhön, mutta kokemuksesta tiedän, että lyhyiden yöunien jälkeen olen paljon pirteämpi, kuin jos olen mennyt todella aikaisin nukkumaan. Olen oppinut tunnistamaan oman oppimistyylini. Minulla auttaa se, jos kirjassa tekstit ovat esimerkiksi erivärisissä laatikoissa tai eri kappaleet on omilla fonteilla tai väreillä. Niinpä opettelin asiat kirjoittamalla paperille tärkeimmät asiat omina pikkukappaleinaan erilaisiin laatikoihin ja kirjoitustyyliä vaihdellen. Samalla huomasin, että musiikin kuunteleminen auttoi keskittymään lukemiseen, enkä hairahtanut puuhailemaan muuta. (Tämän tekstin lopussa on video, jota tykkään kuunnella, kun teen tehtäviä.)
Kyllä kannatti kirjoittaa monta sivua tekstiä ennemmin, kuin lukea suoraan kirjasta. Koe meni paljon paremmin, kuin mitä pelkäsin. Tietysti joitain asioita olin jo ehtinyt unohtaa. Pääasia, että pääsen läpi.

Aamulla menin ennen koulun alkua käymään Kampin palvelukeskuksessa (linkki) itsenäisellä opintokäynnillä. Helsingissä asuvien varsinkin kannattaa vilkaista yllä olevaa linkkiä! Kun olen suorittanut työssäoppimisen ja aloitan keikkailun vanhusten parissa, aion ehdottomasti suositella tätä paikkaa vanhuksille ja vaikka viedä heidät sinne. Ja itse asiassa alkoi hieman tehdä mieli ryhtyä vapaaehtoiseksi. Katsotaan työssäoppimisen jälkeen olisiko minulla silloin tällöin aikaa ja edelleen innostusta. Minulla kun on tapana aina innostua monesta asiasta vain hetkellisesti...

Nyt vuorossa olisi siivoamista ja vielä kerran siivoamista. Tällä viikolla tänne tullaan tekemään peruskorjauksen lopputarkastus ja olisihan se kiva, jos tarkastajat pääsisivät kynnystä pidemmällekin. Saamme myös vihdoin termostaatit paikoilleen, vaikka ei se sisälämpötilaa tule nostamaan. Hoasin asunnot on tunnettuja kylmyydestään...

Ja siivousmusiikkina tietenkin


Olisin halunnut myös laittaa videon, jossa soi pianolla soitettuna Canon D, mutta Youtubesta ei löytynyt juuri sitä versiota, mistä pidän. Ite kuuntelen sitä Spotifysta levyltä Time To Relax.




1 kommentti:

suvi kirjoitti...

hieno homma!