tiistai 26. kesäkuuta 2012

Suklaavaahtotäytteiset tUuLiHaTuT




Älyttömän helppoja tehdä!

2dl vettä ja 100g voita kattilaan, ne voin sulattua lisätään 2dl vehnäjauhoja ja sekoitetaan tasaiseksi.
Otetaan pois levyltä ja vatkataan joukkoon yksitellen 3 L-koon kananmunaa. Joidenkin mukaan kananmuna paistuu taikinaan lisättäessä, mutta minulla ei ole niin käynyt niinä kertoina kun olen tätä herkkua tehnyt.

Uuni on tietysti alusta alkaen ollut 200 asteeseen lämpiämässä. Laitetaan taikina pursotuspussiin ja pursotetaan halutun kokoisia nokareita. Tein isoja, tuli 12kpl.

Paistoin 35 minuuttia ja tuli juuri sopivia. Paiston aikana uunin luukkua ei saa avata.
Laitoin tuulihatut jäähtymään ja aloitin suklaavaahdon teon. Kattilaan 0,7dl vettä, 2½ rkl kaakaojauhetta, 2 rkl tomusokeria, 1rkl sokeria ja pieni nokare voita. Sekoitetaan ja laitetaan kattila kylmään veteen, jotta suklaakastike jäähtyisi nopsaan. Vatkataan 2,5 dl kermavaahtoa ja lisätään suklaakastike ja jatketaan vielä hetki vatkaamista.

Pursotetaan vaahto tuulihattujen sisään. Pursotuksen voi tehdä pohjasta, niin ei tule "rumasti" vaahdot esiin, mutta silloin myös sotkevat kädet helpommin. Vaahtoa saa pursottaa runsaasti ja sen tuntee, kun tuulihatut paisuvat ja ne kuultavat vaahdon ruskeaa väriä.

Nautitaan heti :P

2 kommenttia:

Anitta kirjoitti...

Tuulihatut on herkkua makealla tai suolaisella täytteellä.
Minä tykkään kun tuulihatuissa on täytteenä kermalla pehmitettyä sinihomejuustoa.
Täytteen pistä sisälle "sivusaumasta" niin ei näy reikä päällepäin eikä täyte valu pohjasta.

Marika kirjoitti...

Voi nyt hyvänen aika miten näyttävät herkullisilta! :)

Minä olen vastikään alkanut opettelemaan leipomista. Yleensä kun teen jotain niin palohälytin senkuin huutaa, mutta nyt olen alkanut oppia herkkujen leipomista, kivaaaaaa! :)