lauantai 12. toukokuuta 2012

Lentokentällä

Torstaina teimme luokkamme kanssa tutustumisretken Helsinki-Vantaan lentokentälle. Olin reissusta innoissani, koska en ole ennen ollut lentokentällä- ei sillä, että lentää koskaan olisin halunnutkaan. Turvatarkastuksen jälkeen kiertelimme terminaalissa ja kävimme katsomassa mm. lentokentän oleskelutiloja Loungeja. Aikas luksusta 45 eurolla... Noutopöytä houkutti.

Kännykkä-laatua. 
Ensimmäisessä kuvassa lentokoneen huoltoa, toisessa juuri lähdössä, alin vasen kuva presidentin terminaalista/vip-terminaalista. Vuokra pariksi tunniksi reilut tuhat euroa. Bisnesmiehet käyttivät tätä, tulivat yksityiskoneella (vika kuva) ja katsoivat meitä "taviksia" oudoksuen, kun olimme presidentin terminaalin turvatarkastuksessa (ja tietysti minulla piippasi metallinpaljastin, sainpahan kokea senkin...). Kävimme myös konehalleilla, jotka ovat aivan valtavat (tietty, jotta koneet mahtuu sisään). Koskin AirBus:in turbiiniin ja jättimäisiin renkaisiin (vaikka olivat ne traktorin renkaita pienemmät). Lentokoneiden sisälle emme päässeet :(

Keskiviikkona oli lähihoitaja-kaksoistutkinnon valintakokeet. Ensin oli psykologisia testejä, joista matematiikka aiheutti päänvaivaa, muut olivat ihan lasten leikkiä. Sen jälkeen oli ryhmätilanne, opettajan sekä psykologin haastattelu.

Tänään sain vaatekaapin järjestykseen ja ai että kun on nyt kiva olla pari viikkoa, sitten se on taas kuin myrskyn jäljiltä...

Minulla on meneillään "hyvinvointi"-kuuri, laihikseksi sitä en viitsi sanoa, koska minulla ei ole mitään tavoitemittoja yms. Syön vain paljon vähemmän ja terveellisemmin kuin ennen. Ja tietysti yritän liikkua enemmän.

Aamupalaksi syön yleensä...
porkkanaraastetta (1-2 isoa porkkanaa), 1-2 mikrossa kypsennettyä kananmunaa, banaanin.
Tuolla jaksan, yllättävää kyllä, paljon paremmin seuraavaan ruokailuun, kuin 2 viipaleella ruisleipää täytteineen.

Lounaalla/päivällisellä syön kasvissosekeittoa (paljon porkkanaa, parsakaalia, valkosipulia, selleriä, vähän perunaa, rypsiöljyä ja mausteita mm. suolaa, koska en sitä muuten saisi tarpeeksi)

Välipaloiksi teen smoothieta mansikoista, trooppisista hedelmistä (Pirkan 400g pakastepussi), banaanista, parsakaalista, kurkusta, salaatista, turkkilaisesta jogurtista ja omenatuoremehusta. Bosch Professionalilla saa hyvin kurkun kuoret, salaatin ja parsakaalin huomaamattomaksi, eivätkä ne maistu smoothiessa.

Iltapalaksi teen välillä ns. "detox"-juomaa; kurkkua, salaattia, omenaa yms. ja omenatuoremehua sauvasekoittimella sekaisin.

Tänään äiti laittoi lohta, jota söin kasvisten kanssa.

Vettä koitan juoda mahdollisimman paljon.

Näillä ruuilla nälän tunne on pysynyt todella hyvin loitolla ja minulla on säännöllisemmät ruoka-ajat. Ja mikä parasta, olen paljon pirteämpi ja energisempi! Enää ruokailun jälkeen ei tule ähkyä, turvotusta tai huonoa oloa :) Pyrin tekemään erilaisia muunnelmia, jotta saisin monipuolisesti kaikkia ravintoaineita ja öljyä tosiaan lisään sosekeittoihin.

Eilen olin verikokeissa Marian sairaalassa hemoglobiinin heittelyn takia ja nyt vähän jännään tuloksia, onko tämä uusi ruokavalio vaikuttanut huonompaan suuntaan, kun syön lihaa todella vähän. Ihan huomaamattani olen ollut lähes kokonaan ilman lihaa, mitä nyt pari lusikallista söin "makaroonipöpelisköö", joka on todella herkkua heti valmistuttuaan.

Nyt iltapalan tekoon ja vähitellen nukkumaan puhtaisiin lakanoihin :)


Ei kommentteja: