maanantai 30. tammikuuta 2012

Pikkusiskon kanssa koulussa

Tänään meillä oli aamusta opintojenohjausta. Meidän opo tuli moikkaamaan meitä, kyseli yhteishakuun liittyvistä asioista jne. 11.45, ruokailun alkaessa hyppäsin ratikkaan ja kävin hakemassa 5-v. pikkusiskoni kouluun mukaan. Ehdin hyvin 45 minuutissa tehdä edestakaisinmatkan ja syödä äitin tekemää lasagnea. Tirtettaa jännitti aika paljon :D Tunnin alkua odottaessa pälätti koko ajan, mutta oli tunnilla kuitenkin hiljaa. Teimme mainoksia Avoimien ovien päivän kahvilaa varten. Pikkusisko piirteli kaikessa rauhassa talon, itsensä ja isosiskonsa Kaisan.
Pian olikin aika siirtyä keittiön puolelle lastenhoidon tunnille. Aluksi saimme monisteita ja "opiskelimme" alle vuoden ikäisen lapsen ruokinnasta. Lopulta pääsimme itse tekemään erilaisia sormiruokia; höyrytettyjä porkkanoita ja kukka- ja parsakaalia, päärynöitä, puikkopuuroa (2dl hiutaleita, 2dl vettä, mikroon, muotoillaan puikoiksi) ja muuta sellaista. Tirtetta teki opettajan avustuksella munakkaan mikrossa (minä söin sen, muahhahhah). Kotona sitten minä yritin tehdä saman ja munakas räjähti mikrossa... Mutta tuo on niin nopeaa, että siivoan vaikka joka päivä mikron (tai käytän kupua...). Tirtetta myös auttoi minua pilkkomaan hedelmiä ja asettelemaan niitä tarjolle. Aikas mukava tunti ;)
Täytyy vielä antaa erikoismaininta Tirtetan taidoista, en tiedä onko ennen kananmunia rikkonut, mutta nyt meni niin hyvin kuin kellään voi mennä! Ei yhtään kuorenpalasta munakkaassa, eikä sotkua (jota minulla tulee lähes aina).

Huomenna menemme Next Step-messuille :)

5 kommenttia:

suvi kirjoitti...

Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa!:)

Anne-Mari kirjoitti...

Niinhän se on :)

Anitta kirjoitti...

Minä en enää koskaan kypsennä munia mikrossa!!!
Onpa teillä ollut kiva päivä.

Anonyymi kirjoitti...

kivoja juttuja oli blogissasi :)
t. hanna/www.vaarala.vuodatus.net

Anne-Mari kirjoitti...

Anitta:
Päätin eilen tehdä mikro-munakasta uudestaan ja laitoin kuvun päälle (ja pidin vähemmän aikaa kuin ensimmäisellä kerralla). Hyvin sujui eikä räjähtänyt :) Tänään räjähti koulussa voi mikroon...

Hanna:
Kiitos :) ja kiitos, että muistutit blogisi olemassaolosta! Outoa, ettei blogisi päivityksiä näy minun hallintapaneelin lukulistalla... Minulla on ollut tämä ongelma muutaman muunkin blogin kanssa :/