tiistai 1. marraskuuta 2011

15-vuotias kahden lapsen äiti (Mainos: Koiran/lapsen ulkoiluttaja tarjolla!)

Siksi minua luultiin tänään. Kävin siskon tyttöni kanssa hakemassa seitsemänvuotiaan pikkusiskoni koulusta ja takaisintulomatkalla eräs vanha rouva ensin vain katseli meitä hymyillen. Sitten kun annoin siskon tytölle maitopullon, rouva alkoi kehumaan "lapseni" tyyliä juoda tuttipullosta. "Voi kuinka hienosti hän osaa juoda pullosta! Kuinka vanha hän on? No on se saavutus tuossakin iässä." Hetken päästä nyökkäsi pikkusiskoani kohden ja kysyi, onko hänkin lapseni. Kiirehdin äkkiä selittämään, että tämä oli pikkusiskoni ja vaunuissa oleva siskon tyttöni ja, että olen seitsemäntoista enkä vielä muutamaan vuoteen äiti. (tässä vaiheessa lähellä istuneet teinipojatkin kääntyivät katsomaan meitä, olivat varmaan itsekin luulleet minua äidiksi) Rouva sanoi siihen: "No minä vähän ihmettelinkin, näytit viisitoistavuotiaalta ja kaksi lasta. Vaikka ei nykyään alle 17-vuotiaat äidit harvinaisia ole". Siinä sitten juteltiin vähän teiniäideistä, kunnes rouvan oli aika jäädä pois. Siskon tyttö hymyili aurinkoisesti rouvalle :)

Leikkipuistossakin on kiva käydä, vaikka ei siellä kovin paljoa ihmisiä ole silloin kun minä siellä leikin pienten kanssa. Eipä siellä kukaan ole kuitenkaan innostunut juttelemaan, korkeintaan ovat kysyneet lasten ikää. Tänään puistossa oli läheisen talon päiväkotilapset ja oli todella säälittävää katsoa yhtä lasta, joka istui keinussa ja pyysi keinuttajaa, eikä kukaan tullut :( Yksi hoitajista vain sanoi: "Ota itse vauhtia". Meinasin jo itse mennä antamaan vauhtia, mutta oli nämä "omat" muksut mukana, niin en olisi revennyt useampaan paikkaan.

Pitäisi mennä leikkipuistoihin Puistotätiksi. Kun olin pieni, meillä päin olikin sellainen ja aina välillä olin tällä "hoidossa". Olenkin miettinyt, josko etsisin lastenhoitokeikkoja, mutta ne ovat yleensä jopa yhdeksäntuntisia ja työajat olisivat milloin tahansa vuorokautta (mikä ei sinänsä ole ongelma, kun en vielä opiskele/ei ole muita töitä). Niin ja koiran ulkoilutusta! Olen silloin tällöin tehnytkin sitä omaksi ilokseni kun ei sitä omaa koiraa ole.


JOS ASUT HELSINGISSÄ JA SINULLA ON KOIRA/KOIRIA TAI LAPSI(A), OTA YHTEYTTÄ! Voin ulkoiluttaa jopa ilmatteeksi, mutta jos tulee esim. metro- tai bussimatkoja niin matkat saisi omistaja maksaa (1,70e/suunta, ei paha?). Kokemusta on kaiken ikäisistä lapsista ja chihuahuasta rotweileriin. Agressiivisia koiria en ulkoiluta, mutta esimerkiksi vetävät koirat eivät ole ongelma, jos vain omistaja hyväksyy tapani korjata käytöstä (hihnasta nykäisy ylöspäin, ei taaksepäin, kuten useimmat tuntuvat tekevät, usein lisää vain koiran vetohalua). Miltäs kuulostaisi? Itse saisin sitä toitottamaani hyötyliikuntaa :D
Mutta juuh, nyt alan lapasen tekoon :)

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Huh, mä täällä aamu-unisena luin tuosta lopusta: nyt alan LAPSEN tekoon;) Reipata syksyä, Tintti

Anonyymi kirjoitti...

huh niin minä kin luin.. LAPSEN tekoon.. piti ihan mennä uudelleeen lukemaan kun näin anonyymin kommentin :D minä tarvisin lapsen likkaa.. mutta asun pohjoisessa :) :)

Anne-Mari kirjoitti...

Itsekin tekstiä kirjoittaessani ja läpi lukiessani jouduin katsomaan uudestaan ja uudestaan, että mitä siinä oikein lukee, vaikka itse sen olin kirjoittanut :D

suvi kirjoitti...

:)Jos olisit meitä likempänä,oitis ottaisin sinut meille pientä korvausta vastaan lapsosia hoitamaan:)Harmi,kun välimatka on tuo 500 kilsaa...
Toivottavasti sulle niitä lapsen/lastenhoito-keikkoja tarttuu!

Kaikki mitä haluan kirjoitti...

Hei, en tiedä huomaatko näitä ei-uusimpaan-postaukseen tulleita kommentteja, mutta sen verta piti nyt kirjoittaa, että oletko käynyt hoitopaikka.netissä? Siellä haetaan koko ajan lastenhoitajia perheisiin erilaisiin töihin (täyspäiväisiä, osaviikkoisia, tarhastahakijoita....) Paljon myös juuri Helsingin keskustan ympärille!

Tuota kautta minä olen löytänyt aina sopivaa lastenhoitotyötä kulloiseenkin elämäntilanteeseeni:)

Anne-Mari kirjoitti...

Kiitos vinkistä! Täytyypä käydä vilkaisemassa :)