torstai 20. lokakuuta 2011

Osaisinpa piirtää...

Tahtoisin osata piirtää, silloin voisin kuvittaa unelmieni mummonmökin, talonpoikaissisustuksineen ja vanhoine hirsiseinineen. Tällä hetkellä olen vain tyytynyt etsimään netistä kivoja kuvia ja tekemään niistä oman kansion (tietokoneelle). Olen myös haalinut vuosien saatossa isot pinot sisustuslehtiä, joista olen leikannut hienoimmat kuvat ja kivoimmat reseptit ja esimerkiksi omavaraistaloudesta kertovat artikkelit. Niitä olen liimaillut erivärisille papereille kollaaseiksi. Muistinkin juuri, että heitin yhden kansion roskiin, vaikka olin ajatellut siitä kollaaseille säilytyspaikkaa... Niin ja lehdet, leikatut kuvat ja paperit ovat kesästä asti olleet odottamassa inspiraatiota. Viimeksi mummolassa siis niitä kyhäilin. Vielä on mukavan kokoinen pinkka erilaisia sisustuslehtiä odottamassa... ja kaupassa lisää! Suosikkejani ovat Kotiliesi ja Maalla-lehti (josta varsinkin Joulu Maalla). Maalais Unelmaakin tahtoisin lukea, mutta on törkeän kallis.  Ulkomaalaisia lehtiä minulla ei paljoakaan ole korkean hintansa vuoksi (eikä niitä roskiksistakaan ole löytynyt), mutta kauan sitten äiti toi kaupasta Country Living-lehden, jota en edes uskalla leikellä, kun on täynnä ihania kuvia.
Mummola, pappani synnyinkoti "ennenvanhaan", kuvassa näkyy pois purettu navetta, tuo vasemmanpuoleinen, toiset kaksi rakennusta ovat vielä pystyssä ja noiden koivujen tilalla on uusi talo. Tuo tie on Valtatie 13 ;) Nykyään tilalle ei näe tieltä kunnolla kuusiaitojen ansiosta.
Muutama lehmäkin makoilee laitumella taka-alalla. Voit klikata kuvaa isommaksi!

Minulla on myös varmaan kymmenen erikokoista ruutuvihkoa, joihin olen piirtänyt pohjapiirustuksia ja suunnitellut, mitä eläimiä ja kuinka monta haluan, mitä vihanneksia yms. aion kasvattaa jne. Tietokoneellakin (Paintilla) joskus teen pohjiksia, jos en jaksa kaivaa kyniä, viivottimia ja vihkoja esiin.

Nyt iski se inspis leikata niitä kuvia... kello vain on liian paljon :(
Huomenna tulee siskon tyttö pariksi tunniksi meille leikkimään. Voisin kerjätä jäämään yöksi.

Sain myös tunnustuksen Maijulta Männiköltä, kiitos!

Kysymyksiin olen
vastannut TÄÄLLÄ (linkki).

Ei kommentteja: