perjantai 23. syyskuuta 2011

Säteilyä

Ensimmäinen säteilyannos:
Eilen olin vihdoin siellä röntgenissä :) Pääsin puolituntia myöhässä sisään, mutta eipä se minua haitannut. Ensin otettiin kuva selkärangastani. Sain rintasuojan, jota he joutuivat teippaamaan, ettei menisi selkärangan eteen ja, että se varmasti suojaisi. Kun kuva oli otettu, huomattiin, ettei yhtä mittaa ja suoraa viivaa näy kuvassa. Johtui varmaan juuri siitä suojastani. Sain odotella tovin, että saisivat lääkäriä kiinni kysyäkseen asian tärkeydestä. Eivät kuitenkaan ottaneet uutta kuvaa. Sitten vuorossa oli lannerangan kuvaus. Tietääkö joku, miksi se kuva otetaan sivulta? Tahtoisin, että minusta otettaisiin koko luurangon kuva, mutta mahtaisi käydä kalliiksi+ liikaa säteilyä :D Olisi vain niin kiva tutkia kuvia. Olen jo vähän vainoharhainen, että luulen minussa olevan kaikki asiat vialla. Mahahaavaa pelkäsin, kun olin syönyt kaksi 600mg Buranaa 48 tunnin sisällä ja lähes tyhjään vatsaan. Tosin ei se ihan aiheeton huoli ollut, mutta turha kuitenkin tällä kertaa. Eilen syödessäni viilasin vahingossa hampaitani uuteen kuosiin, auts. Ja jossain vaiheessa purin itseäni kieleen ja nyt s:n sanominen kuulostaa oudolta (vaikka se ei koskaan oikea ole ollutkaan) ja esim. syöminen sattuu. Huoh -_-' Mutta pieniä asioita nuo ovat. Ei koskaan ole mitään luuta murtunut yms. Helpolla olen päässyt, mutta voi johtua siitä, että olen aika jänishousu. Pelkään korkeita paikkoja, pidän mieluummin molemmat jalat tukevasti maankamaralla.
Mutta niin, nyt odotellaan lääkärin soittoa, niin tiedän mitä tapahtuu selän kanssa :)

Toinen säteilyannos:
Siskon tyttö oli tänään hoidossa. Aamulla olisi tehnyt mieli nukkua pitkään, mutta oli ihan pakko mennä pikkuisen luo <3 Syötiin, leikittiin, keinuttiin, riehuttiin (ihan vähän), syötiin, nukuttiin päiväunet, keinuttiin lisää, syötiin ja sitten pieni haettiin omaan kotiin :(

Kolmas säteilyannos:
Eilen tullut Maajussille morsian-jakso on katsottavissa ositteessa http://katsomo.fi/?treeId=33002029. On se Matias vaan niin ihana... ja sen koira ;) Pikkuveli uhkasi ilmoittaa minut ohjelmaan ensi vuonna. Ei kai se haittaa, ettei minulla maatilaa ole, olihan siellä nytkin ei-maanviljelijöitä. Vai?

Neljäs säteilyannos:
Oletko malttamaton, etkä jaksa odottaa Tanskalaisen maajussin uusia jaksoja? Käväise täällä! Tosin videoissa ei ole tekstitystä, mutta ei se haittaa! Minä vain olen jo katsonut kaikki siellä olevat jaksot ja olenpa kalunnut koko sivustonkin läpi. Mutta aina voi katsoa jaksoja uudestaan :)

Viidennestä (auringon)säteilystä olen tänään ehtinyt nauttia kahteen kertaan, nyt sataa taas. Ihana, ihana syksy! Talvitakki pääsikin tänään käyttöön, ulkona oli hyytävän kylmä. Ja Tirtetta sai raivarin, kun ei päässyt ulos pelkissä memassa, legginsseissä ja pikkukengissään.

Nyt olisi aikaa ottaa päiväunet (tai katsoa netistä Tanskista). Parempi olisi syödä rautatabletteja, mutta mikäs minua estää nukkumasta nyt, kun on päivän lainkirjaimet täytetty. Tosin tänään täytyy muistaa mennä kirjastoautolle palauttamaan Havukka-ahon ajattelija (dvd). Suosittelen, joskin ei sovi pienille lapsille kielenkäytön takia.

2 kommenttia:

T kirjoitti...

Mistä päin nettiä löydät tanskiksen?

Anne-Mari kirjoitti...

Tekstissä on 'käväise täällä!' linkki suoraan videoihin :)