lauantai 7. toukokuuta 2011

Tästä päivästä ei ole paljoa kerrottavaa. Aamulla heräsin kuuden aikoihin, söin aamupalan ja mummo ja pappa lähti viemään minua linja-autoasemalle. Bussi lähti noin varttia yli seitsemän ja perillä Helsingissä olin varttia yli yksitoista. Äiti oli vastassa, sillä en olisi jaksanut itse kantaa kaikkia kasseja. Yksikin kassi sisälsi kait seitsemän minun tekemääni leipää ja vaatteita. Tietysti äiti sai sen kantaa ;)

Kotona Tirtetta juoksi halaamaan ja annoin tälle Kuopiosta ostamani kukkopillin. Kotimatkalla säikähdin ja muistin millaista melua Tirtetta saa esimerkiksi nokkahuilusta. Onneksi kukkopillin ääni ei ole kovinkaan voimakas, mutta kyllä Tirtetasta ääni lähtee, jos joku sattuu kukkopilliin koskemaan tai muuten vain viheltelemään.

Minulla on ollut jo pitkään tietynlaiset housut hankintalistalla, H&M:llä ne maksavat noin 20 euroa, mutta äitipä löysi sellaiset ilmaiseksi ja ihan uudet vielä, hintalappu oli paikoillaan :) Olen jo niin monesti saanut huomata, että kaiken saa aikanaan, että osaan jo odottaa jonkin aikaa, ennen kuin ryntään kauppaan ja ostan vaatteen. Ja sama varmasti koskee kaikkia muitakin asioita (mutta kuinka hirveästi haluaisinkaan NYT HETI muuttaa maalle omaan mummonmökkiin!).

Nyt kuitenkin uppoudun joko talonpoikaisantiikista kertovaan kirjaan tahi katson Pikku Naisia. Huomenna on taas mentävä takaisin kouluun, luulenpa, että minulla on perjantai vapaata, koska silloin olisi ensiapukurssin toinen osa, enkä minä ollut ensimmäiselläkään ja käyn sen ensi vuonna (enempää en kyllä kasaa tuleville vuosille!).

Ei kommentteja: