perjantai 6. toukokuuta 2011

"Menen pakkaamaan..."

Sanoin noin mummolle, mutta jämähdin koneelle kun huomasin netin toimivan (jee?). Mummo korjasi minun kahdet housut ja silitti paitani :) Ei sitä itse tule semmoisia tehtyä... Tänään saimme "minun" tekemäni leivät uunista (mummo ne nyt lähes kokonaan tein, minä lisäsin vain jauhot, veden ja hiivan, pyöritin pari leipää (oli aika hankalaa aluksi) ja otin yhden uunista :D Oli niin hyvää, että papalta pääsi itku. Täytyihän häntä halata ja pappa halasi takaisin kunnolla! Ei sitä varmaan ennenvanhaan paljoa halailtu...

Tänään olen taas rahdannut puita suojaan, vaikka kyllä ne tuolla ulkona kuivuisi nopeammin, kun aurinko on tänäänkin helottanut täydeltä taivaalta. Ja enhän minä kaikkia pois saanutkaan (vaikka en olisi tahtonut niitä mummon ja papan vaivaksi jättää).

Pistimme perunat maahan, nytpä osaan senkin. Ja tällä samalla käsi-kuokka-tyylillä sen aina haluan tehdä, en mitään isoja koneita maata tiivistämään, saastuttamaan ja rahaa tuhlaamaan. Kävin myös mummon kanssa etsimässä yhtä matkalaukkua, tulipa siinä käytyä vanha tupa ja se ylä-aitta(ko se oli?) läpi. Ja voi kuinka paljon siellä oli kaikkea ihanaa! Mummo on jopa säästänyt minulle rukin! Kangaspuitakin sieltä löytyy ja kaikkea kivaa ja mielenkiintoista (lepakoitakin). Niitä haluan joskus äitin kanssa käydä läpi ;)

Huomenna meillä on aikainen herätys, koska bussini lähtee jo 7.15 kirkonkylältä. Pitää sanoa, että kyllä mummolaa (ja mummoa ja pappaa tietysti) tulee ikävä, mutta alle kuukauden päästä pääsen sinne uudestaan ja koko kesäksi :) Lupauduin myös serkkuni kanssa eräälle leirille isosiksi. Sinne en voi tietokonetta mukaan ottaa, vaikea viikko tulossa? Äiti voi sitten raportoida kuulumisiani hänen blogistaan. Mutta se on sitten toukokuun juttuja.

Nyt pitäisi ihan oikeasti pakata, jotta pääsisin suihkuun ja nukkumaan! Olen täynnä sahanpurua ja multaa. Öitä!

3 kommenttia:

Sirkku kirjoitti...

Minä ajattelin tänään sitä, että sen takia varmaan papalta pääsi onnen itku, että sinun tekemäsi leipä merkitsi hänelle elämän jatkumista ja Lautakankaan elämän jatkumista.
Jälkipolvia varten ovat mummo ja pappa siellä työtä tehneet ja metsiä kasvattaneet.

Anne-Mari kirjoitti...

Nii

suvi kirjoitti...

hieno asia tuo leivän leipomisen oppiminen:)itse tehty,leivinuunissa paistettu ruisleipä on parasta mitä tiedän!