keskiviikko 18. toukokuuta 2011

Kylvönäyttö suoritettu

Aamulla menin konehalleille vielä harjoittelemaan kylvönäyttöä varten. Vettä oli satanut sen verran, etten päässyt pellolle töihin, täytyi ajaa siis konehallien pihalla. Haastavampaa siellä kuin pellolla, kait, kun ei renkaiden jälkiä näy ja joutuu arvaamaan oikean kohdan ajaa (no en minä pahemmin metsään siinä hommassa mennyt). Näytössä minun piti kertoa kylvöön ja koneisiin liittyviä asioita. Se vain meni niin, että opettajat saivat kysellä ja minä vastata. Viime viikkojen yksityisopetus on tuottanut tulosta, mutta ei auta, jos omaa huonon muistin. Sain hetken kaivella sanaa "vakuustodistus", mielessä kävi sitä oikeaa ennen vaikka minkälaisia muita sanoja :D Läksin kylvämään, enkä ensimmäisen pätkän jälkeen käynyt katsomassa jälkiäni, vaikka olisi pitänyt. Ja vaikka en oikeasti kylvänyt, siis siemeniä ei päästetty maahan, olisi minun täytynyt käydä tarkistamassa, että siemenet ovat säiliössä tasaisesti. Jollain oli kerran käynyt niin, että säiliö oli muuten tyhjä, mutta "anturin" (joka siis ilmoittaa siementen loppumisesta) päällä reunalla oli siemeniä. Tämä henkilö oli siis kylvänyt ilman siemeniä ja monta sataa metriä. Mahtoi ottaa päähän...

Mutta niin. Näyttö sujui ihan hyvin. En pahemmin mokaillut ja tiesin suurin piirtein/jotenkin/vihjeiden perusteella asiat. arvosanaksi taitaa tulla 2/3, kuten edellisestäkin näytöstä ja nyt minulla siis on kaksi näyttöä hyväksytty :)

Tällä viikolla minulla ei olekaan muita koulujuttuja, joten lähdin kotiin. Kahden matkalaukun kanssa kaksi kilometriä MÄKISTÄ tietä oli aika kokemus, meinasin jo ensimmäisen sadan metrin jälkeen kääntyä takaisin. Selvisin kuitenkin matkasta ja äiti oli Tirtetan kanssa vastassa. Huomenna nukun niin pitkään kuin vain pystyn, ellei siskon tyttö tule meille ;)

Ensiviikolla minulla on vain torstaina ja perjantaina koulua. Laidunnusta ja rikkakasveja. Ja jos en mummolassa kesällä istuta puita, niin minun täytyy keskiviikkokin olla koulussa tekemässä sitä. Sitten alkaa neljän kuukauden kesäloma sisältäen yhden leirin isosena, mummolan piikomisen, koulun tukioppilasjutut ja varmaan muutaman auringonpistoksen.

Ps. Syy pahoinvoinnilleni taisi selvitä. Vaihdoin viikko sitten allergialääkettä Loratadinista Histeciin ja Histecin sivuvaikutuksena on pahoinvointi. Jos kuitenkin tämän siitepölyajan kestän ja syön Loratadinia, jos olen eläinten kanssa tekemisissä... Se kun ei muuten auta yhtään, ihan kuin nielisi tyhjää.

Nyt nukkumaan, viime yö kului hyvin valvoessa, syy edellä mainittu.
Kuulumisiin, jos niitä kuuluu! Niin ja en olekaan toivottanut teitä uusia lukijoita tervetulleeksi! Ties kuinka kauan olette täällä olleet ja minä en huomioi teitä. Tai no, kyllä minä huomasin teidät, älkää huoliko.

1 kommentti:

suvi kirjoitti...

:) kiitos,äitisi kauttahan minä tänne eksyin;)
ens lauantaina meidän lähimmässä maatalous-koulussa on avoimet ovet,tarkotus mennä tutustumaan.."Päivä maalla,Pemolla":)