lauantai 2. huhtikuuta 2011

Mies- ja kanahaaveita

Ensin oli mies (vaiko kana...)

Minulla on hyvin tiukat kriteerit miesehdokkaille. Minunhan piti koulustani mies saada, mutta kukaan heistä ei vastaa kriteereitäni. Jos tiedät kriteereihini sopivan miehen, niin ota yhteyttä!

1. Ei saa kiroilla 2. Ei saa polttaa mitään (paitsi roskia uunissa) 3. Ei saa juoda alkoholia (simaa ei lasketa, mutta siitä humaltuminen voisikin olla vaikeaa) 4. Ei saa olla tv:n töllöttäjä, minä kun en aio tv:tä koskaan ostaa, enkä talooni tv:tä päästä 5. Ei saa olla urheiluhullu (siis saa olla urheilullinen, mutta ei möyhkätä jokaisesta SM-, EM- ja MM-kisoista) 6. Täytyy olla uskovainen 7. Täytyy pitää lapsista 8. Täytyy osata tehdä maatilan töitä 9. Täytyy antaa minun olla minä (ja samoin minun pitäisi antaa hänen olla itsensä...) 10. Täytyy pitää eläimistä (koska niitä tulen hankkimaan!)

Plussaa olisi vielä, jos osaisi nikkaroida vaikkapa talon ja lapsille hienon leikkimökin... Ja voisi tehdä kaikki tarvitsemamme huonekalutkin... Sellaiset mitkä minä haluan. Juu... tätä menoa en miestä saa. Tänään kävimme tällaista keskustelua minä, Tirtetta ja 7-vuotias pikkuveli "Iipa", kun katsoimme Eemeliä:
Minä: "Jos minä en saa miestä niin minusta tulee Pöperö-Maija"
Tirtetta: "Ainakin sinulla on H (=isosiskoni)"
Iipa: "Sitten kun H saa miehen, se antaa sen sinulle ja H saa uuden miehen"

Sitten oli kana... (ja kyllä muitakin elukoita)

Punamullatun mökin pihapiirissä kotkottaa tusina erivärisiä kanoja. Aapiskukko vahtii koreillen kanojaan. Yksi kanoista opettaa tipujaan etsimään maasta ruokaa. Vuohet kiipeilevät aitauksessaan isoilla kivillä ja pari kiliä kutsuu kuttujaan nälkäisenä. Kissa puhdistaa itseään ikkunalaudalla ja pari paimensukuista lapinkoiraa jolkottelee hännät heiluen minua vastaan. Tulen lypsyltä ja vien maitoja jäähtymään läheiselle lähteelle. Matkalla poimin suuhuni metsämansikoita. Palaan pihapiiriin ja katson tätä kaikkea. Tätä olen halunnut jo pitkään ja vihdoinkin saanut.


Kauli-pikkuveli jahtaa kanaa, kukko suuttuu ja alkaa jahtaamaan Tirtettaa, joka itkee. Kissa oli tehtävä Tirtetan vaatimuksesta.
 Nyt tuli kamalasti kaikkea "haaveiltavaa", joten lopetan tähän ja koitan tiivistää ajatukseni toiseen päivitykseen ;)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Täällä saattaspi olla yks mikäli tuosta TV:stä ja osaamisesta hieman joustettas ;D

Anne-Mari kirjoitti...

No sitten ei muuta kuin kahville joku päivä!