torstai 3. helmikuuta 2011

Opettaja hukassa

Meillä pitäisi nyt olla rehukasvituotantoa, mutta opettaja on hukassa. Eilen taisi lukujärjestys muuttua, eli opettaja ei ehkä edes tiedä, että hänellä olisi tunti pidettävänä. Aika moni pelastui poissaolo-merkinnältä, sillä paikalla oli minun lisäkseni kummastelemassa neljä oppilasta. Ennen tuota olisipitänytollatuntia minulla oli englannin rästitentti. Voi hurja, en ihmettele, miksi toiset eivät saaneet kovinkaan hyviä arvosanoja, enkä odota itsellenikään.

Aamulla meillä oli tietotekniikkaa, käsittelimme jälleen tekstiä eli tuttua kauraa. Sen jälkeen meillä oli opoa. Torstaina opettajilla on koulutus ja meidän vietäisiin laskettelemaan. Itse en siitä pidä, joten jään koululle. Jos joku jolla on navettavuoro, tahtoo sinne niin minä menen sitten navettaan. Muutenhan minulla olisi navetta maanantaina :) Kuitenkin vain istun siellä Iken ja Ilen karsinassa...

Ruokana meillä oli valmiiksi täytettyjä tortilloja. Minua inhottaa tapani nirsoilla ruuan suhteen. Tortilloissa oli papuja, siis kidney- ja niitä pitkuloita, ne jäi lautaselle. En myöskään pidä mm. oliiveista, suolakurkusta, juustosta (paitsi Oltermanni/S-marketin vastaava), salaatinkastikkeista, sienistä, katkaravuista ja monesta muusta. Maitoa en juo pelkälteen, siihen on laitettava kaakaota. Viimeksi join maitoa pelkälteen noin kolme vuotta sitten kaverillani, koska tämän äiti oli laittanut meille aamupalan valmiiksi ja en viitsinyt enää sanoa, etten juo maitoa. Vapaaehtoisesti en sitä juo. Sieniäkin olen joskus syönyt, ne olivat itseasiassa aika mauttomia... niiden koostumus vain on ei-hyvä mielestäni. Kuitenkin, jos nälänhätä iskee niin kyllä silloin voisin sieniä metsästä poimia ja syödä... ehkä. Marjoista en pidä marja-aroniasta enkä karhunvatukasta, lakka menee kakussa hillona, pelkälteen en tykkää. Toisten koruihin, vaatteisiin ja hiuksiin en myöskään mielelläni koske... minulla on näitä outouksia lisääkin, mutta enpä niitä ala tähän nyt enempää listaamaan :D

Tänään minun pitäisi ommella verhot minun ja Peltsin huoneeseen. Siitäkin on pitkä aika kun olen viimeksi ommellut. Täällä uudessa asuntolassa on lisäkseni pari muutakin sukkien kutojia! Minun vain pitäisi saada vähän lisää lankoja (vaikka minulla on niitä, mutta.....). Palmikointia tahtoisin kokeilla ja villapaidankin tahtoisin jossain vaiheessa tehdä, kunhan 7 Veljestä tulisi taas tarjoukseen ja kunhan saisin päiväpeittoni valmiiksi!

Iltasella on jälleen iltamaharjoitukset, toivottavasti saadaan taas paljon aikaan ja poikia houkuteltua esitykseen mukaan.

Tulipa muuten mieleen vielä, että opon tunnilla puhuttiin viikon mittaisesta koulun vaihdosta, jotta saisimme vähän vaihtelua jne. Minulla on periaatteessa kaksi vaihtoehtoa, molemmat jossain lukiossa ja yöpyminen tapahtuisi jossain muualla, mutta kyydit tulisivat koulun puolesta. Mutta siis, pulmana on päättää tahdonko kotitalous- vai käsityötunneille. Käsityössä tekisimme jonkin/joitakin vaatteita, koulu maksaa 20e materiaalikuluja, loput täytyisi pulittaa itse ja kotitalous-tunneilla kävisimme jossain ravintolassa ja siitäkin koulu maksaisi 20e ja oppilas loput (tosin harvoin on mennyt kuulema sen yli). Tässä on vielä vähän aikaa miettiä, maaliskuussa kuitenkin on tuo.

Haukotuttaa kauhiasti, voisin nukkua pienet päikkärit ruokailuun asti :)

Ei kommentteja: