maanantai 13. joulukuuta 2010

Lunta hiljalleen leijailee ulkona, taivas on valkoinen, puut ovat valkoiset ja maa on valkoinen. Vain autot ja keltaiset (todella vanhat) rakennukset sekä navetta, rikkovat valkeuden. Avasin sälekaihtimet, kaikki valo saa tulla huoneeseeni. Rakkaan kämppikseni siivoton nurkkaus hieman häiritsee tunnelmaa.

Mietin, että miten ja minne ripustaisin piikkilanka-tähden. Pitäisi myös tehdä lämpimiä voileipiä... en jaksa mennä ruokalaan (tai oikeastaan ulos) jonottamaan puoltatuntia. Noin kuusikymmentä perustutkintolaista, opettajat ja henkilökunta sekä noin kahdeksankymmentä ammattikorkeakoululaista... Ei kaikki sinne kerralla tietenkään rynni, mutta silti ulkona saa usein jonottaa ja pitkään.

Äitini piti lupauksensa ja teki minulle porkkanamehua (ei tietenkään pelkästään minulle) ja äsken join viimeiset huikat. Nam nam.

Täällä on ihmeen rauhallista... ketään ei näy, eikä kuulu. Mahtavat nukkua...
Puoli yksi selviydyn tunnille. Mitäs mitäs meillä onkaan... varmaan jotain maatilan koneiden teoriaa (?). Aino tunti tänään, joten eipä paljoa vaadi raahautua sinne. Tosin ei minulle koulun käynti mikään ongelma ole. Aamulla herään todella helposti ja olen virkeä, tunnilla jaksan olla mukana, ei tulisi meileenikään lintsata. Ja mikäs siinä, jos viihdyn tunneilla! Aiheet kiinnostavat minua, ainoa asia, joka häiritsee tunteja on väsymys. Tottapuhuen univelkoja viime viikolla tuli, nukkumaan menin vasta yhden aikoihin, eli noin kuusi tuntia per yö ei ole minulle tarpeeksi, lauantaina heräsin varttia vaille kolme...

Minulla on hurjasti ideoita koulumme avoimissa ovissa pidettäviin myyjäisiin, kunpa pääsisin jo toteuttamaan niitä! Lupaan mainostaa myyjäisistä täällä, haluan, että Te tulette sinne ja samalla näkisitte millaisessa koulussa opiskelen :) Äääh! Pää ei kestä näitä ideoita, täytyy purkaa vähän paperille. Menenkin tästä ensin tekemään ne leivät...

--------------------------
(n. 13.00 samana päivänä)

Voi apua! Meillä oli sitten tentti ja olin lahjakkaasti unohtanut sen...
Kun sain paperin eteeni, istuin hetken ihan pää tyhjänä. Kaikki oli ihan hepreaa. Etenkin, kun ennen kouluun tuloa minulla ei ollut mitään hajua kyseisistä asioista ja eivätpä ne tunneilla paljoakaan selvemmiksi ole tulleet, siihen kun vielä lisätään tunneilla nuokkuminen niin ei hyvä! Jos nyt kolmanneksen saisin oikein, niin läpi pääsisin, uusinta ensi vuoden puolella. Tosin, jos saisin 1/3 koko oppiaineen numeroksi, uusisin mielelläni, jotta saisin 2/3. Vaikka eihän niillä luvuilla loppuen lopuksi niin paljoa väliä ole, kunhan olen oppinut asiat...
Kuitenkin, vartti meni kaikilla kokeeseen, sitten saimmekin lähteä. Sain onneksi paperille jokaiseen kohtaan rustattua jotakin, esimerkiksi pyöröpaalien säilymiseen keksin paljonkin kirjoitettavaa, toinen juttu onkin sitten se, onko vastaukset kuinka oikein :D mutta nyt nautin vapaasta loppupäivästä... vaikka nukkumalla... Täällä unta osaa arvostaa, vaikka aina illalla ei ajoissa nukkumaan pääsisi.

Ei kommentteja: